torsdag 8 augusti 2013

Dopgåva


Har gjort en doppresent till mitt fina kusinbarn Sigrid. Har letat ett tag efter inspiration till en dopgåva som man kan göra själv. Scrapbook-tavlor är inte riktigt min grej. Är i alla fall med i något som heter Virkcafe online på facebook och har sett att många virkat snuttefiltar som en stor mormorsruta och ett djur längst upp. Rolig ide tänkte jag men tycker kanske inte att garn är så snutt-vänligt så jag gjorde själva filten av ett mjukt loppisfyndat örngott och baksidan med ett annat mjukt tyg. Blev lite snett och vint så jag skäms lite men försöker tänka att jag själv skulle bli glad om någon ansträngt sig och gjort nåt själv!

Min dotter som är 4 har sett på medan jag gjort den och jag tror hon blivit lite kär i den. Hon försökte smuggla med den upp till sin säng ikväll :-)

Kan jag förresten få någons smakråd? Jag hade först tänkt göra en spetskant runt filten, men när jag kom så långt så tänkte jag att kanske "less is more"? Kanske är den gosigare för Sigrid utan kant? Eller behöver den piffas upp lite mer?


2 kommentarer:

Sanna sa...

Den är perfekt precis som den är gumman! Supercharmig! <3

SV: Ja det är skoj att det händer något i hönshuset äntligen..som jag har väntat..fanns ännu ett ägg till där inne idag.. =)

Kram
Sanna

Sanna sa...

SV: Nämen va himla skoj! Grattis! <3 Hoppas att graviditeten och förlossningen går bara bra. <3

Ja det är jättemysigt med dessa småtjejer..brukar sitta nere vid deras gård..småprata med dom medans jag läser eller virkar.. <3

Och gissa om jag ser fram emot utbildningen..skall bli så spännande.. =)

Kram
Sanna